Парадак разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб

Звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей - грамадзян), і юрыдычных асоб на імя начальніка або іншага службовай асобы Галоўнага статыстычнага ўпраўлення Мінскай вобласці разглядаюцца ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў", Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асобаў".

Звароты ў Галоўнае статыстычнае ўпраўленне Мінскай вобласці могуць быць пададзены заяўнікам у пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладзены ў вуснай форме ў ходзе асабістага прыёму.

Дадаткова паведамляем, што папярэдні запіс на асабісты прыём грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, юрыдычных асоб да кіраўніцтва Галоўнага статыстычнага ўпраўлення Мінскай вобласці вядзецца сакратаром кіраўніка Телеховец Святланай Мікалаеўнай, пакой 205, тэлефон 294-36-53.

Патрабаванні, што прад'яўляюцца да зваротаў

Звароты разглядаецца па сутнасці, калі ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх адносіцца да кампетэнцыі Галоўнага статыстычнага ўпраўлення Мінскай вобласці і адпавядаюць патрабаванням заканадаўства.

Пісьмовыя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:

  • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы);

  • выкладанне сутнасці звароту;

  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

  • Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

  • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;

  • выкладанне сутнасці звароту;

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.

Пісьмовыя звароты грамадзян і юрыдычных асоб, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх адносіцца да кампетэнцыі Галоўнага статыстычнага ўпраўлення Мінскай вобласці, могуць быць накіраваны па адрасе 220073 г. Мінск, вул. Захарава, 31.

Электронныя звароты

З 2 студзеня 2023 г. рубрыка «Электронныя звароты» на сайтах органаў дзяржаўнай статыстыкі перастане функцыянаваць.

Электронныя звароты, якія паступілі ў Галоўнае статыстычнае ўпраўленне Мінскай вобласці, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных Законам.

Звароты, якія паступілі з дапамогай глабальнай камп'ютарнай сеткі Інтэрнэт на адрас электроннай пошты, рэгістрацыі, а таксама разгляду не падлягаюць і адказы па іх не накіроўваюцца.

Электронныя звароты падаюцца ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў дзяржаўная адзіная (інтэграваная) Рэспубліканская інфармацыйная сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб.

Прадастаўленне дзяржаўным органам і іншым дзяржаўным арганізацыям, а таксама заяўнікам доступу да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў ажыццяўляецца бясплатна. Выкарыстанне інфармацыйных рэсурсаў (сістэм) дзяржаўных органаў і іншых дзяржаўных арганізацый у мэтах функцыянавання сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў ажыццяўляецца бясплатна.

Прадастаўленне інфармацыі аб зваротах з сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў без згоды грамадзян, іх прадстаўнікоў альбо юрыдычных асоб, аб якіх запытваецца інфармацыя, дапускаецца для мэт разгляду зваротаў гэтых грамадзян, іх прадстаўнікоў альбо юрыдычных асоб вышэйстаячым арганізацыям, а таксама іншым дзяржаўным органам і іншым дзяржаўным арганізацыям у выпадках, прадугледжаных заканадаўчымі актамі.

Электронны зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:

  • назва і (альбо) адрас арганізацыі альбо пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • адрас электроннай пошты заяўніка.

Электронны зварот юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:

  • назва і (альбо) адрас арганізацыі альбо пасада асобы, якой накіроўваецца зварот;
  • поўнае назва юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка і яго месца знаходжання;
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) кіраўніка альбо асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  • адрас электроннай пошты заяўніка;
  • да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Да формаў электронных зваротаў неабходна прымацоўваць дадатковыя дакументы і (альбо) звесткі (дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў, дакументы аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншыя дакументы і (альбо) звесткі, неабходныя для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах).

У заяўніка ёсць права на адкліканне электроннага звароту шляхам падачы пісьмовай заявы альбо накіравання заявы ў электроннай форме, таксама на абскарджанне адказу на зварот альбо рашэння аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

У выпадку, калі электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты могуць размяшчацца на афіцыйным сайце ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.

Тэрміны пры разглядзе зваротаў

Рэгістрацыя зваротаў вырабляецца ў дзень іх паступлення ва ўстаноўленым парадку. Звароты, якія паступілі ў нерабочы дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней чым у першы наступны за ім рабочы дзень.

Зварот, якое паступіла ў Галоўнае статыстычнае ўпраўленне Гомельскай вобласці і якое адносіцца да яго кампетэнцыі, будзе разгледжана на працягу пятнаццаці дзён з дня яго рэгістрацыі. Пры неабходнасці тэрмін разгляду звароту можа быць прадоўжаны да аднаго месяца. У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у звароце пытанняў неабходныя здзяйсненне вызначаных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнік будзе паведамлена пра прычыны перавышэння месячнага тэрміну разгляду звароту па сутнасці на працягу пяці рабочых дзён.

Калі пісьмовы зварот адпавядае ўсім патрабаванням, але якія змяшчаюцца ў ім пытанні не належаць да кампетэнцыі Галоўнага статыстычнага ўпраўлення Гомельскай вобласці, на працягу пяці рабочых дзён зварот накіроўваецца для разгляду арганізацыі ў адпаведнасці з яе кампетэнцыяй з паведамленнем ў той жа тэрмін заяўніка альбо ў той жа тэрмін пакідаецца зварот без разгляду па сутнасці з паведамленнем аб гэтым заяўніка з указаннем прычыны і растлумачэннем у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў , Выкладзеных у звароце.

Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці

Пісьмовыя звароты пакідаюцца без разгляду па сутнасці, калі:

  • выкладзены не на беларускай або рускай мове;
  • не ўтрымліваюць назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот, прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы), сутнасць звароту, асабісты подпіс грамадзяніна (для грамадзянаў);

  • не ўтрымліваюць назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот, поўная назва юрыдычнай асобы, яго месца знаходжання, прозвішча і ўласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, сутнасць звароту , асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы (для юрыдычных асоб);

  • у зваротах ўтрымлівацца нецэнзурныя або абразлівыя словы і выразы;

  • звароту носяць ананімны характар, за выключэннем зваротаў, якія змяшчаюць звесткі аб рыхтуецца, учыняецца або ўчынена, або іншым правапарушэнні.

  • ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не адзначаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна ці адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае) або яго месца знаходжання;

  • ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню;

  • звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

  • звароту ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Галоўнага статыстычнага ўпраўлення Мінскай вобласці, у тым ліку, калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці Галоўнага статыстычнага ўпраўлення Мінскай вобласці;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку занесенае ў кнігу заўваг і прапаноў, калі яно ўжо было разгледжана па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
  • з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.
  • Вусныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:
  • не прад'яўленыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў;
  • звароту ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём;
  • заяўніку падчас асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго пытанні альбо перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спыненая;
  • заяўнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
Рашэнне аб пакіданні зваротаў без разгляду па сутнасці прымае кіраўнік арганізацыі або яго ўпаўнаважаны намеснік.

Разгляд ананімных зваротаў

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не ўказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна або адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае) або яго месца знаходжання альбо названыя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб рыхтуемым, здзяйсняным або здзейсненым злачынстве.

Абскарджанне адказаў на звароты

Адказ Галоўнага статыстычнага ўпраўлення Мінскай вобласці на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў Нацыянальны статыстычны камітэт Рэспублікі Беларусь.

Адказ Нацыянальнага статыстычнага камітэта Рэспублікі Беларусь на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў Адміністрацыю Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у парадку, устаноўленым заканадаўствам.


Версія для друку
Рэгіянальныя сайты
220034, Мінск, вул. Захарава, 31
Эл. пошта: minsk@belstat.gov.by
ГСУ Мінскай вобл. у Instagram https://www.instagram.com/minobl.belstat Telegram https://t.me/GSU_Minobl Twitter https://twitter.com/GSU_Minobl