Парадак асабістага прыёму грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб

У Галоўным статыстычным упраўленні Мінскай вобласці (далей - Галоўнае ўпраўленне) праводзіцца асабісты прыём грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб (далей - асабісты прыём).

Асабісты прыём ў Галоўным упраўленні праводзіцца ў мэтах падтрымання непасрэдных кантактаў з насельніцтвам. Ён дазваляе кіраўніцтву Галоўнага ўпраўлення мець непасрэдную інфармацыю пра патрэбы і клопатах насельніцтва, знаёміцца ​​з рэальным становішчам спраў, бачыць вынікі дзейнасці Галоўнага ўпраўлення.

Папярэдні запіс на асабісты прыём да кіраўніцтва Галоўнага ўпраўлення вядзецца эканамістам аддзела зводнай інфармацыі па тэлефоне 272-36-53.

Парадак разгляду зваротаў, якія паступілі ў ходзе асабістага прыёму

Пры вусным звароце заяўнік павінен прад'явіць дакумент, які сведчыць асобу. Прадстаўнікі заяўнікаў павінны прад'явіць таксама дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Службовыя асобы Галоўнага ўпраўлення, якія праводзяць асабісты прыём, не мае права адмовіць у асабістым прыёме пры звароце па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі Галоўнага ўпраўлення, за выключэннем выпадкаў, калі заяўніку падчас асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго пытанні альбо калі перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спыненая.

Калі рашэнне пытанняў, выкладзеных у ходзе асабістага прыёму, не адносіцца да кампетэнцыі Галоўнага ўпраўлення, адпаведныя службовыя асобы не разглядаюць зварот па сутнасці, а тлумачаць, у якую арганізацыю трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у звароце.

Пры часовай адсутнасці ў дзень асабістага прыёму начальніка Галоўнага ўпраўлення асабісты прыём праводзіць асоба, якая выконвае яго абавязкі. Пры часовай адсутнасці ў дзень асабістага прыёму іншага службовай асобы, якая праводзiць асабісты прыём, начальнік Галоўнага ўпраўлення абавязаны забяспечыць своечасовае і належнае выкананне функцый часова адсутнага службовай асобы іншай службовай асобай.

Калі на дзень асабістага прыёму прыпадае дзяржаўнае або святочны дзень, аб'яўлены Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь непрацоўным, дзень асабістага прыёму пераносіцца на наступны за ім рабочы дзень.

Пры правядзенні асабістага прыёму па рашэнні начальніка Галоўнага ўпраўлення могуць прымяняцца тэхнічныя сродкі (аўдыё- і відэазапіс, кіна- і фотаздымка), пра што заяўнік павінен быць апавешчаны да пачатку асабістага прыёму.

Калі для вырашэння пытання, выкладзенага ў вусным звароце і адносіцца да кампетэнцыі Галоўнага ўпраўлення, патрабуюцца дадатковае вывучэнне і праверка, зварот выкладаецца заяўнікам у пісьмовай форме і падлягае разгляду ў парадку, устаноўленым для пісьмовых зваротаў.

Вусныя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі вырашаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прынятыя належныя меры па абароне, забеспячэнню рэалізацыі, аднаўленню правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і адказы абвешчаныя заяўнікам у ходзе асабістага прыёму, на якім выкладзены вусныя звароты.

Вусныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

  • не прад'яўленыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў;
  • звароту ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Галоўнага ўпраўлення;
  • заяўніку падчас асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго пытанні альбо перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спыненая;
  • заяўнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Рашэнне аб пакіданні вуснага звароту, выкладзенага ў ходзе асабістага прыёму, без разгляду па сутнасці аб'яўляецца заяўніку ў ходзе гэтага прыёму службовай асобай, якія праводзяць асабісты прыём, з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.

Правы і абавязкі заяўнікаў

Заяўнікі маюць права:

  • падаваць звароты, выкладаць доказы службовай асобе, якая праводзіць асабісты прыём;

  • знаёміцца з матэрыяламі, якія непасрэдна адносяцца да разгляду зваротаў, калі гэта не закранае правы, свабоды і (альбо) законныя інтарэсы іншых асоб і ў матэрыялах гэтых не ўтрымліваюцца звесткі, якія з’яўляюцца дзяржаўнымі сакрэтамі, камерцыйнымі і (альбо) iншымі таямніцамі, якія ахоўваюцца законам;

  • падаваць дадатковыя дакументы і (альбо) звесткі альбо звяртацца з просьбай пра іх патрабаванне ў выпадку, калі патрабаванне такіх дакументаў і (альбо) звестак не закранае правы, свабоды і (альбо) законныя інтарэсы іншых асоб і ў іх не ўтрымліваюцца звесткі, якія з’яўляюцца дзяржаўнымі сакрэтамі, камерцыйнымі і (альбо) iншымі таямніцамі, якія ахоўваюцца законам;

  • адазваць свой зварот да разгляду яго па сутнасці;

  • атрымліваць адказы на звароты;

  • абскардзіць ва ўсталяваным парадку адказы на звароты і рашэнні пра пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці;

  • ажыццяўляць iншыя правы, прадугледжаныя Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" і іншымі актамі заканадаўства.

Заяўнікі абавязаны:
  •  выконваць патрабаванні Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Пра звароты грамадзян і юрыдычных асоб";
  • ветліва ставіцца да работнікаў Нацыянальнага статыстычнага камітэта Рэспублікі Беларусь, не дапускаць ужывання нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў;
  •  своечасова інфармаваць пра змену свайго месца жыхарства (месца знаходжання) альбо месца знаходжання ў перыяд разгляду звароту;
  • выконваць iншыя абавязкi, прадугледжаныя Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Пра звароты грамадзян і юрыдычных асоб" і іншымі актамі заканадаўства.

Абавязкі Галоўнага ўпраўлення

Галоўнае ўпраўленне абавязана:

  • забяспечваць уважлівае, адказнае, добразычлівае стаўленне да заяўнікаў;

  • не дапускаць фармалізму, бюракратызму, цяганіны, прадузятых, нетактоўных паводзінаў, грубасці і непавагі да заяўнікаў;

  • прымаць меры для поўнага, аб'ектыўнага, усебаковага і своечасовага разгляду зваротаў;

  • прымаць законныя і абгрунтаваныя рашэнні;

  • інфармаваць заяўнікаў пра рашэнні, прынятыя па выніках разгляду зваротаў;

  • прымаць у межах сваёй кампетэнцыі меры па аднаўленні парушаных правоў, свабод і (альбо) законных інтарэсаў заяўнікаў;

  • забяспечваць кантроль за выкананнем рашэнняў, прынятых па зваротах;

  • вырашаць ва ўсталяваным парадку пытанні пра прыцягненне да адказнасці асоб, па віне якіх дапушчана парушэнне правоў, свабод і (альбо) законных інтарэсаў заяўнікаў; 

  • тлумачыць заяўнікам парадак абскарджання адказаў на звароты і рашэнняў пра пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці;

  • выконваць iншыя абавязкi, прадугледжаныя Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Пра звароты грамадзян і юрыдычных асоб" і іншымі актамі заканадаўства.

Версія для друку
Рэгіянальныя сайты
220034, Мінск, вул. Захарава, 31
minsk@belstat.gov.by
www.instagram.com/minobl.belstat t.me/GSU_Minobl x.com/GSU_Minobl